2013. február 7., csütörtök

lovagi esküm

mivel az utóbbi napokban -na jó, hetekben- rendesen kívánom a szénhidrátot és kis mértékben a cukrot, sokat gondolok édességekre és többszöri próbálkozás ellenére is újabb meg újabb bingékbe bocsátkozom, ezért úgy döntöttem, változtatok a szabályaimon.
a holnaptól érvényes rendelet a következő:
-reggelire egy kis teljes kiőrlésű/rozsos kenyér pirítós valami minimál feltéttel, meg természetesen az elengedhetetlen bögre kávém
-az iskolába viszek magammal egy natúr joghurtot és egy almát/narancsot plusz porkávét
-a többi tízórait, amit anya pakol és úgyse eszem meg (mint ma, ugye?), azt odaadom az osztálytársaimnak, vagy cserélek cigire
-a napi két szem gyümölcs marad, de mostantól szigorúbb betartást igényel ez a pont
-nem eszek semmilyen kekszet (se jó reggeltet -bár erről már leszoktam-, se ezt az újfajta lurkó teljes kiőrlésűt, ami tegnap óta megkeseríti az életem)
-nem eszek tésztát, fehér lisztet, cukrot
-napi két kávét ihatok csak, hosszú napon -vagyis szerdán- lehet három, de lényeges, hogy nem tejeskávé és szigorúan csak édesítővel fogyasztható
-csak kis tányérból vagy kis tálkából eszek
-miután hazaértem és megvacsoráztam (még négy előtt) NINCS SEMMI EVÉSZET! víz van és kész
-nem eszek semmit a menzán, mert undorító mások előtt enni és a kolisok elől elenni bármit is vétek (illetve sosem tudhatom, hogy mi van a menzakajában)
-a tartalmas és egészséges táplálkozás a lényeg, nem az, hogy vidáman tömjem a hasam, amíg meg nem fájdul
-ha vendégek vannak nálunk, vagy én vagyok vendégségben, nem szabad csipegetni. a nap három étkezésből áll, ezt betartva lehet csak esélyem arra, hogy lefogyjak még 3-4 kilót. amúgy is, az evés helyett sokkal több és jobb szórakozás van (pl. kosztolányit olvasni, verset írni, hegedülni, tanulni, tornázni...)
-minden nap -kivéve szerdán, mert akkor este érek csak haza- legalább 30 perc torna

-az evés/zabálás undorító, állati ösztön, ha elkap az evési láz, arra itt van újabb öt tétel:
1. más emberek gyógyíthatatlan, szörnyű betegségekben szenvednek, én játszva kibírok egy napot kevés kajával
2. amint enni akarok, gyorsan ki kell találnom egy rímet vagy kis verset, ami az adott étellel/érzéssel kapcsolatos -ez elvonja a figyelmemet és nem igényel semmilyen eszközt
3. ha kibírok így egy hetet, akkor megajándékozom magam egy szerdai sherlock holmes-szal
4. a fölösleges, tehát terven kívüli étel zsírként rakódik le mindenhová a testemen, az pedig csúnya lenne
5. egy pohár víz, cigi és rágó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése